آموزش گام به گام اصلاح نور عکس و فیلم
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
آموزش گام به گام اصلاح نور عکس و فیلم
تاریخ : جمعه 8 آذر 1392
نویسنده : RmZiRn
برای شروع به سراغ اصلاح نور در عکس ها می رویم:
فتوشاپ معروف ترین و شاید بتوان گفت که حرفه ای ترین نرم افزار برای تصحیح ایرادات عکس هاست. اگر مطلب زیر را بخوانید ما به شما خواهیم گفت که چطور در فتوشاپ می توانید نور عکس خود را اصلاح کنید:
 


روش اول

فرض كنیم عكسی را گرفته‌اید كه نور آن كافی نیست و اصطلاحاً تاریک شده است. به چنین عكس‌هایی Underexpose می‌گویند.
یعنی نور آن‌ها زیاد یا كمتر از مقداری است كه برای نوردهی یا Expose عكس كافی باشد. كافی است فتوشاپ را اجرا كرده و از طریق فرمان File و Open عكس مذكور را در داخل آن باز كنید.
حالا منوی Image را كلیك كنید. از منوی باز شده آن، گزینه Adjustment و بعد Shadow/Highlight را كلیك كنید.


پنجره‌ای كه باز می‌شود Shadow/Highlight نام دارد و در آن دو متغیر برای سایه‌ها و روشنایی‌ها دارد. با تغییر این دو متغیر می‌توانید به سادگی مقدار روشنایی عكس را تغییر دهید.







روش دوم

به منظور روشن تر کردن عکسی که تیره شده به روش زیر عمل می کنیم:

ابتدا عکس مورد نظر را باز کرده سپس از منوی image گزینه Adjustments و سپس curves را کلیک کنید. یا اینکه از کلید میانبر Ctrl+M استفاده کنید.


در کادر ظاهر شده بر روی دکمه Auto کلیک کنید. می بینید که روشنایی عکس تا حد زیادی اصلاح شد. ممکن است هنوز روشنایی عکس کافی نباشد. حتما یک خط مورب مشکی رنگ در وسط کادر می بینید. روی گوشه ی سمت راست بالای این خط کلیک کنید و آن را کمی به سمت چپ بکشید (تا جایی که عکس بیش از حد روشن نشود) حالا می توانید در جایی وسط این خط هم کلیک کنید. می بینید که یک نقطه روی آن ایجاد می شود. روی این نقطه کلیک کنید و آن را به سمت چپ و بالا بکشید تا جایی که نور عکس مناسب به نظر برسد. می بینید که عکس خیلی روشن تر شد.




به منظور اصلاح عکسی که بیش از حد روشن شده به روش زیر عمل می کنیم:
در این مورد هم به همان روش عمل کنید. یعنی کادر curves را باز کرده و دکمه Auto را کلیک کنید. این بار روی انتهای سمت چپ خط مورب کلیک کنید و آن را به سمت راست بکشید. وسط خط هم کلیک کنید و نقطه ایجاد شده را کمی پایین بیاورید . سپس دکمه OK را کلیک کنید. می بینید که نور عکس خیلی بهتر می شود.


******************************

اما اگر حوصله کار کردن با نرم افزار حرفه ای فتوشاپ را ندارید و به دنبال نرم افزاری ساده برای ویرایش نور در عکس های خود هستید دریچه در ادامه به شما نرم افزارهایی را معرفی می کند که با نصب آنها بر روی رایانه و یا تلفن همراه خود می توانید با کلیک چند دکمه ساده عکس را ویرایش کنید: (برای دانلود کافی است روی نام نرم افزار کلیک کنید)

1- نرم افزار جالب و كاربردي Color Splash VERSION 1.6 : Color Splash توسط شرکت Apple به عنوان یکی از برترین برنامه های کاربردی گوشی های آیفون انتخاب شده است.

Photo Grid - Collage Maker -2  برای اندروید: این نرم افزار پرکاربرد رتبه اول بهترین برنامه ویرایش عکس و جزء ۵ برنامه برتر در زمینه عکاسی در بین ۲۷ کشور جهان بوده است.


3- face smoother برای ویرایش نور تصاویر در رایانه : نرم افزاری که کارکردن با آن بسیار ساده بوده و نیاز به آموزش خاصی ندارد.


4- PhotoFX Effects دانلود براي سیستم عامل سيمبين نسخه هاي 3 ،‌ آنا و بل : این نرم افزار يکي از معروف ترين برنامه ها براي ويرايش تصاوير است.

 

اکنون به سراغ اصلاح نور در فیلم ها می رویم:

برای اصلاح نور در فیلم ها جدا از نرم افزارهای حرفه ای که کابرد ساده ای ندارند نرم افزارهای دیگری هم وجود دارد که می توانید دو نمونه از آنها را در زیر ببینید:

1- تنظیم، ویرایش و اصلاح رنگ فیلم توسط نرم افزار CyberLink ColorDirector Ultra
نرم افزاری بسیار عالی و حرفه ای برای تنظیم، ویرایش و اصلاح رنگ ویدیوها می باشد. با استفاده از این نرم افزار می توانید نسبت به اصلاح رنگ ، اصلاح تنآژ رنگ ها و تنظیم و ویرایش رنگ های منطقه ای اقدام کنید.

  برای دانلود اینجا را کلیک کنید

 

 

 

2- افزایش کیفیت و اصلاح نور ویدیو ها با استفاده از نرم افزار  vReveal Premium
تنظیم کنتر است و نور ویدیوها یکی از ویژگی های این نرم افزار است. این نرم افزار در نسخه حرفه ای به افزایش کیفیت و وضوح فیلم ها اقدام می کند و همچنین می تواند نویز موجود در فیلم ها را نیز کاهش دهد.



 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409